Loading Likes...

24-25 juli 2019 – Corfu

I Corfu stad fick äntligen Håkan fixat till frisyren. Som vi väntat! : -) Vi ankrade utanför Corfu ena dagen och gick sedan in till Mandraki Marina nästa dag. Detta för att vi planerat en tur på ön med splitternya mopeder som vi hade hyrt. Jag var med en stund – men det var för trångt – för varmt – och mopeden var helt enkelt inte gjord för två. Knappt ens för en person – för de var riktigt slöa.

Så jag tog en tur i Corfu stad istället. Gick runt och kikade lite – tog lite bilder… Men det är för varmt. Så jag gick tillbaka till båten och badade istället. När jag strosade runt såg jag de som arbetade med betong i värmen. Jiises! Att dom orkar.

Mandraki Marina erbjuder kanske inte världens bästa skydd för väder. Piren är låg. Men den ligger fint – inne på borgområdet. Här får man annars betala inträde för att besöka borgen – eller fästningen. Marinan har en gång tjänat som hamn till denna fästning. Intill fanns en liten strand. Det fanns även en seglingsklubb och tillhörande restaurang. Superfint. Men vi valde att gå ut på staden.

Oskar fyller ju år – detta måste firas. Det blev såklart sång (video) med flaggor – blomsterkrans och den obligatoriska lilla födelsedagsråttan : -) Hon har börjat gå sönder. Ena armen har brunnit – men hon har hängt med några år nu. Oskar är ju inte med oss – så han fick denna videohälsning.

Vi firade dagen med en supergod middag på en svensk- italiensk restaurang som var heeeelt fantastisk.

När vi kom hem så kände vi oss som kungar. Så nöjda var vi… Spännande att gå inne på borgområdet sådär på kvällen – när allting var stängt. Men det var enda sättet att nå till marinan.